Navigace

Obsah

Stránka

Hudbu bych nevyměnil za nic na světě, říká Kamil Střihavka (rozšířený rozhovor)

Hudbu bych nevyměnil za nic na světě, říká Kamil Střihavka (rozšířený rozhovor)V 80. letech byl KAMIL STŘIHAVKA frontmanem heavymetalového Motorbandu, v letech devadesátých pak jedním ze tří pilířů „superskupiny“ BSP a především Ježíšem, který v představení Jesus Christ Superstar nadchl v letech 1992-1998 více než 850 tisíc diváků.
(Rozšířená verze rozhovoru ze Zpravodaje č. 254 s dalšími fotografiemi)

10. 10. 2016 Zobrazit více

Mníšek před vznikem republiky a v novém zřízení (rozšířená verze s ukázkami z kronik)

Mníšek před vznikem republiky a v novém zřízení (rozšířená verze s ukázkami z kronik)Mníšek byl při vzniku nového obecního zřízení v roce 1867 samostatnou katastrální a politickou obcí. Spadal pod smíšený okresní úřad na Zbraslavi. Po odloučení správy soudní od politické, ke kterému došlo v roce 1868, se stal součástí okresního hejtmanství Smíchovského, koncem roku 1893 podpořilo obecní zastupitelstvo neúspěšnou žádost občanů městečka o připojení k Dobříši. Po reorganizaci v roce 1927 náležela obec k politickému okresu Praha-venkov.

7. 10. 2016 Zobrazit více

Říjnový Zpravodaj míří do Vašich schránek

Říjnový Zpravodaj míří do Vašich schránekRozhovor s Kamilem Střihavkou doplněný skvělými fotografiemi od Michaly Matysové, kulturní program na celý říjen, aktuální informace o projektech ve městě, pozvání na výlet - to je ukázka obsahu říjnového Zpravodaje městečka pod Skalkou.

7. 10. 2016 Zobrazit více

Zákaz používání mobilů děti chápou (rozšířená verze)

Od prvního září začal v ZŠ Komenského 420 platit nový školní řád, který zakazuje používání mobilní telefonů, tabletů, netbooků, notebooků či tzv. chytrých hodinek, a to nejen v hodinách, ale i o přestávkách.

„Řada dětí se věnuje obsluze těchto zařízení během vyučovacích hodin, nesoustředí se na výuku, snaží se hrát hry, pokouší se komunikovat na sociálních sítích, což může mít za následek nepochopení učiva. Mnoho dětí pak této činnosti věnuje i většinu času o přestávkách, takže si ani nestihnout dojít na toaletu nebo se v klidu nasvačit,“ říká ředitelka školy Michaela Pažoutová. Toto opatření podle ní doporučil celý učitelský sbor a podpořila školská rada.

Celý text vyjádření ZŠ Komenského 420

Kromě prevence závislosti má přijaté opatření za cíl umožnit přirozenější rozvoj sociálních kontaktů, omezit eventuální podvádění při testech a díky tomu, že pozornost žáků nebude odváděna, tak zlepšit celkovou kvalitu vědomostí. I nadále však bude škola ve výuce využívat např. mobilní iPad učebnu, svá vlastní zařízení smějí žáci používat jen na výzvu učitele a regulovaně.

Reakce dětí? Chápou, v čem je přínos

Se žáky se o novém opatření učitelé baví i v hodinách.


Jak to vidí žáci 6.B:

Podle mě je to hodně dobrý nápad, protože se o sobě více dozvíme. Když je každý o přestávce na telefonu, tak třeba ani neví, co se kolem něj děje. (Aneta)

Co jsme o sobě nevěděli od první třídy, to jsme se dozvěděli za těch pár dní od začátku září. (Kateřina)

Hrál jsem třeba celou přestávku hry, teď hrajeme třeba flašku* a povídáme si. A je to lepší. Nehádáme se a skoro vůbec si nenadáváme. (Michal)

O přestávkách jsme všichni stáli na chodbách, měli v ruce telefon a volali rodičům. Hodně spolužáků pak bolela hlava a oči a třeba kvůli tomu pak ani nechodili do školy. Kristýna

Ani v bývalých dvou školách jsem mobil moc nepoužívala, spíš jsme si povídali. S lidmi ve třídě se znám ani ne dva týdny a už o nich vím dost. Monika

Nijak mi to nevadí, nechybí mi to, mobil zapínám až doma. Nikola

*„Flaška“ je stolní hra.

A co na to žáci 8. B:

Když jsem se to dozvěděla poprvé, naštvalo mě to. O přestávce jsme vždycky koukali třeba na videa. Ale teď, je to pár dní, mám pocit, že ten mobil už nepotřebuju, povídáme si a je to relativně dobrý. Vanesa

Občas se kouknu na čas, sice mám hodinky, ale ty nejsou tak přesné. Na jednu stranu je to dobré, protože se bavíme s kamarády nebo to využijeme, abychom se připravili na další hodinu. Na druhou stranu, když chceme napsat esemesku kamarádce, tak je to blbý. Klára

Někomu vadí, že nemůže být na mobilu, protože do té doby na něm o přestávce vždycky byl, ale mně je to jedno. Je to kvůli tomu, abychom byli víc s ostatními. Ale můžeme mít pak více poznámek, protože lid nebudou jen hodný. Vítek

Já jsem na mobilu nikdy moc nebyla, ale štve mě, že nám zakázali i empétrojky. Moc si nerozumím s lidmi ve třídě a když můžete poslouchat písničky, přestanete vnímat svět kolem sebe. Klára

Upřímně mi to moc nevadí, protože teď nemám mobil, ale trochu mi vadí, že je větší hluk ve třídách, protože dřív byli klidní u mobilů. Tomáš.

 

Reakce dospělých (ze sociální sítě Facebook):

Tak jsem se právě rozčílila nad první poznámkou svého syna pro letošní rok. Dovolil si použít mobilní telefon O PŘESTÁVCE! Ano, byl informován, že se to nově nesmí, ale může mi proboha někdo vysvětlit, proč??? Já jako matka mu občas potřebuji během dne něco sdělit a očekávám, že o přestávce si moji zprávu přečte a odpoví mi na ni. Jak si může škola osobovat právo nám tohle zakázat???

Pro mě je to nepřijatelný zásah do práv a svobod člověka. Aby učitelé rozdávali poznámky za to, že se někdo podívá na mobil, kolik je hodin, to je prostě zvůle a šikana...

Možná by stačilo vysvětlení, co k tomu školu vedlo. Takhle to skutečně vypadá jako zvůle, když dítě dostane poznámku za to, že se na mobil podívalo, kolik je hodin. Ty argumenty tam vyvěsili až následně po mé námitce, žádné zdůvodnění tam předtím nebylo. A pro mě jediné, co se týkalo přestávek - že se nestihnou vyčůrat a nasvačit - není dostatečný důvod k tomu, aby dávali poznámky na potkání dětem, co se podívají, kolik je hodin.

Souhlasím a to zcela. Jde také o vytváření závislosti na "mobilu" a zdravý kontakt s vrstevníky se vytrácí, kromě již zmíněných aspektů týkajících se vyučování jako takového. Jsem přesvědčena, že děti si tímto způsobem i pěstují správné návyky pro budoucí nástup do vyššího stupně školy a později do práce.

Také se mi moc nelíbí ta snaha kontrolovat přestávky. Jaký je rozdíl, jestli se o přestávce dívám na hodinky nebo na čas na mobilu, čtu si časopis/knížku na papíře nebo na tabletu, případně hraju piškvorky papírové či mobilní? Pro mě žádný. Jedině bych pochopila snahu omezit používání mobilů k focení a následně dávání na internet nelichotivých obrázků spolužáků, jak se bohužel někdy děje.

Nám to trošku zkomplikovalo systém připomínání určitých věcí nutných v průběhu dne – jak já někdy synovi, tak hlavně syn sám sobě, který již byl celkem zaběhlý. Každopádně zákaz mobilů plně respektuji a tak to budu podávat i svým dětem, které to zatím pořád vnímají jako „straaaaašnou" křivdu. A aspoň bude klid od nářků, že všichni ve třídě mají takový a makový mobil, jenom já ne apod.

Já se školou souhlasím a doufám, že to nezruší. Za děti mají v době vyučování zodpovědnost, a kdyby se dělo něco zásadního, tak se to dozvím. A věřím, že to může pomoci dětem v sociálních vazbách „naživo“. Ono koukat na třídu 30 dětí, které čumí do svých mobilů, je hrozně smutný.

Mobil do školy nepatří. Všechny hovory a SMS se dají vyřídit po vyučování. Informaci o čase sdělí hodinky. Konec konců jsou i zaměstnání, kde dospělí nesmí mít mobil po celou pracovní dobu. 

Když přijdu pro syna do družiny, tak 1-2. ročníky si ještě hrají, třeťáci a čtvrťáci koukají do telefonu a hrají na něm hry. Vždy. Rozhodně omezení dětem neuškodí. Syn chodí do páté třídy a myslím, že ve škole by se měl učit a o přestávce si povídat s kamarády, nasvačit se, napít a dojít na toaletu. Pokud mu chci něco nutného říct, napíšu SMS a on po odchodu ze školy zapíná mobil a pokud je to echt nutné, tak zavolám na pevnou linku do školy a myslím, že vzkaz vyřídí..

Zora Kasiková, redakce, OKS


7. 10. 2016 Zobrazit méně

Co se do Zpravodaje nevešlo: Kulturfest 2016 – silný zážitek bez drog

Co se do Zpravodaje nevešlo: Kulturfest 2016 – silný zážitek bez drogTerapeutická komunita pro závislé Magdaléna, ukrytá v lesích na Včelníku, je celorepublikově známá nejen svými dobrými výsledky v léčbě závislostí a skrze jména předních odborníků v adiktologii, ale také díky unikátnímu festivalu, který se letos uskutečnil už poosmnácté.

7. 10. 2016 Zobrazit více

Co se do Zpravodaje nevešlo: ohlédnutí za školním rokem 2015/16

Zamyšlení Mgr. Dany Žůrkové, učitelky ZŠ Mníšek pod Brdy

12. 9. 2016 Zobrazit více

Zářijový Zpravodaj ke stažení - a o víkendu i ve Vašich schránkách

Zářijový Zpravodaj ke stažení - a o víkendu i ve Vašich schránkáchÚvodník k začátku školního roku a tématu prevence rizikového chování dětí, aktuality týkající se tělocvičny, Pavilonu i aktuálního rozšíření kapacity školy, informace ke krajským volbám - to je něco málo z obsahu nového vydání Zpravodaje.

2. 9. 2016 Zobrazit více

Hodnocení radničního periodika - Zpravodaje městečka pod Skalkou

Hodnocení radničního periodika, Zpravodaje městečka pod Skalkou pro rok 2015/2016

29. 8. 2016 Zobrazit více

Nákresy řešení parkování u Pavilonu

Ve Zpravodaji č. 251-2 si můžete přečíst o tom, jak bude vypadat parkování v okolí Pavilonu. Zde jsou plánky ve větší velikosti.

1. 7. 2016 Zobrazit více

Letní dvojčíslo Zpravodaje je právě na cestě k Vám

Letní dvojčíslo Zpravodaje je právě na cestě k VámVydání č. 251-2 Zpravodaje městečka pod Skalkou.

1. 7. 2016 Zobrazit více

Stránka